مصاحبه آرشیو خبر ها
یادمان نرود، در یوونتوس، تساوی با شکست فرقی نداشت

یادمان نرود، در یوونتوس، تساوی با شکست فرقی نداشت

آلسیو تاکیناردی بازیکن سابق یوونتوس در گفتگویی نسبتا طولانی با روزنامه ی توتو اسپورت شرکت کرده و به مقایسه ی یوونتوس زمان تاکیناردی و یوونتوس فعلی پرداخته است.

 

عضویت در یوونتوس به چه معناست؟

 

پیراهن شرت سیاه و سفید به شما احساسات زیادی می دهد: احساس قدرت، چالش، رقابت، مبارزه با همه چیز و هر کس، وزن مثبت و مسئولیت بزرگ. یوونتوس تیمی است که من بیشتر از همه دوستش دارم.

 

مهمترین خاطره دوران حرفه ای شما برای توضیح اینکه یوونتوس چیست؟

 

من تازه به یوونتوس رسیده بودم و در یک کمپ تمرینی در سوئیس بودیم. در اولین بازی تدارکاتی، توپ را به ویالی پاس ندادم، اما شوت زدم روی دروازه. پس از آن، جانلوکا به خاطر اینکه بازی را به تساوی کشانده بودیم، به شدت عصبانی شدم. در یوونتوس، تساوی مساوی با شکست بود، حتی در یک بازی تدارکاتی. وقتی آووکاتو به تمرین آمد و شاید همه چیز خوب پیش نمی رفت، شوخی های او مانند مشت بود، زیرا ذهنیت فقط باید برنده شدن باشد. یادم می آید، بعد از شکست در لچه، صبح روز بعد سرزنش شدیم. در یوونتوس باید چیز متفاوتی ارائه می کردید.

 

چه چیزی یوونتوس را از سایر باشگاه ها متمایز می کند؟

 

ذهنیت و ذهنیت. به یاد می آورم که چند بازیکن تازه وارد، از هانری گرفته تا میکولی، از دی وایو تا زامبروتا، می گفتند که اینجا حتی در تمرین هم فشار وجود دارد، همان فشاری که می توانید در مسابقات پیدا کنید. در سطح ذهنی، تیم فعلی به صورت سال نوری با یوونتوس قدیم فاصله دارد. تیم فعلی باید ذهنیتی را که ما داشتیم پیدا کند. فکر می کنم با خداحافظی بوفون و کیلینی بند ناف پاره شد. بعد از شکست مقابل بنفیکا در لیسبون، شنیدم که لوکاتلی در تلویزیون می گفت: ما فقط در 15 دقیقه آخر مردانگی خود را نشان دادیم. در یوونتوس قدیمی باید مردانگی خود را از اول ژوئیه تا 30 ژوئن نشان می دادید.

 

آیا هواداران یوونتوس از نظر انتظارات و شدت قضاوت نسبت به سایر هواداران دشوارتر هستند؟

 

در زمان من، بله، بسیار، در حال حاضر به نظر من آنها کمتر تقاضا دارند. به نظر من جمعیت در زمین آرام تر هستند، در عوض آنها باید به تیم هیجان بدهند و کاری کنند که بازیکنان انگیزه ی بیشتری بگیرند.

 

خانواده آنیلی

 

من این افتخار بزرگ را داشتم که با بسیاری از اعضای خانواده آنیلی آشنا شدم. برخورد با وکیل، دکتر اومبرتو، آندریا و... چیزی منحصر به فرد و خاص بود. داشتن آنها در کنار شما یک نجات بزرگ است. و من متقاعد شده‌ام که هر چه بالاتر باشی، فروتن‌تر می‌شوی.

 

نظر شما در مورد این فصل چیست؟

 

برای راه اندازی مجدد، به ایده های روشن و یک پروژه جدید نیاز دارید: باید یک خانه را بازسازی کنید و باید از پایه شروع کنید. در حالی که اینتر و میلان ستون فقرات تیم آینده را دارند، یوونتوس ستون خود را از دست داده است. آلگری تنها مانده و یوونتوس برای بازسازی نیاز به افراد تاثیر گذار بیشتری دارد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: